Дизелът не е на мода, у нас броим най-често до 5 бона за кола

В цяла Европа има спад в търсенето на дизелови автомобили
10 ное 2019 12:50, Александър Попов
71
Дизелът не е на мода, у нас броим най-често до 5 бона за кола
Снимка: Булфото, архив

В цяла Европа бе отчетен спад в търсенето на нови дизелови автомобили, като България не е изключение.

Данните за България показват, че за девет месеца се наблюдава спад от 19 на сто или 11 956 по-малко продадени коли. За сметка на това, е отчетен ръст в търсенето на бензинови и електро-алтернативи, съобщи Нова тв.

Напоследък покрай упоритите слухове, че някога ще забранят дизеловите коли, сред купувачите вече има един класически аргумент и той е - да избягват дизели, защото някога някой може да им забрани да ги карат. Така, слухът действа безотказно.

Още по темата
"Българинът обича да каже "Аз чух" и като чуе нещо, после ти не можеш да му го избиеш от главата, защото негов колега, негов познат, негов близък просто му го е казал. Преди време имаше статии, в които се разказваше как дизелите вече ще ги спират тотално, просто няма да има търсене, не могат да се карат, ще ги забранят. Най-вероятно това ще се случи някога във времето, но засега няма как да стане. Няма как автомобилите дизеловите, които са произведени преди 5 години, да се спрат тотално", коментира анализаторът Филип Лазаров.

"Почти на равно се продават и бензинови, и дизелови коли. Въпросът е такъв, че напоследък започнаха да се продават малко по-нови дизелови коли, които отговарят на определени евро стандарти. Бензиновите коли се продават малко повече, само заради това, че можеш да я караш в чужбина, в метрополити, в центрове, нищо че е от по-стара година", коментира Георги Грозданов, собственик на автокъща.

"Най-масовият ценови диапазон е около 5 000 лв. Такива автомобили търсят предимно високообразовани хора, с добри професии, които обаче, въпреки това, не биха могли да отделят по-голяма сума за автомобил от тази. Те търсят бензинови автомобили, тъй като те могат да се кара и на газ и това дава още една опция", каза Цветелина Цанева - изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Според нея българите търсят на пазара най-икономичното, защото доходите определят нашето решение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да забранят вноса на коли по-стари от 5години и няма да има проблеми!
57
5
 
11
 
! Отговори
До анонимен 60 преди 4 години
Дизелът бил вреден, а бензинът, за него какво ще кажете? От него балкански въздух ли излиза?Защо като работи бензинова кола, около нея мирише на менделеевата таблица?!Вие какво си мислите, че дизела отделя сажди, а бензина само СО2 ли, аа наивници??? Всичко това го правят с цел по-голямо потребление на петрол, защото както знаем бензиновите двг харчат почти двойно повече от еквивалентните дизелови двг, а американската принтираща долари икономика е на прага на рецесия!
56
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тук не ги забраняват, но вдигат много данъка. Ако купиш нов дизел плащаш от 1000 евро нагоре на година, за някои модели стига 5-6 хил евро годишно, ако вече имаш такъв - около 500. Отделно, че в други страни е необходимо да имаш винетки за движение в градовете, а те също са скъпи. Но дизелът е доказано вреден, не само за пешеходците и колоездачите, но и за самите шофьори, които дишат тази шитня карайки зад друг автомобил, пък макар и със затворени клапи.
55
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До РеститутТова че ауди са го наименували "50 TDI" не значи, че е 5,0. Двигателя е 3.0
54
9
 
6
 
! Отговори
Реститут преди 4 години
Поръчах си AUDI Q8 5,0 TDI.Нека другите карат на ток и газ.А когато у нас забранят дизелите сигурно ще минат няколко петилетки.
53
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 55Прав си, но ако питаш търговците на коли втора употреба в България, всички коли които са нов внос са карани от пенсионери, жени или лекари. Явно извън България други хора няма. В един от сайтовете за продажба на коли си харесах една кола на 7 години на 107 000 км, търговеца е снимал и рамата на колата, но при проверка при представителя на марката се оказа, че е била на тези километри преди четири години.
52
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абсолютно вярно е това което казвате. Ако търсите добре запазени и поддържани автомобили втора ръка на реални километри трябва да търсите в малките провинциални градчета в Германия! В провинцията голяма част от хората са на възраст и пенсионери които карат предимно на къси разстояния. Има дори някой които си карат колата само 1-2 пъти в седмицата до магазина и обратно. Със малко повече търсене се намират много добри оферти особено за коли над 10 години.
51
10
 
23
 
! Отговори
Ганьо преди 4 години
Купувате на хората трошките и се радвате че имате коли.Да ви имам колите и робския живот.
50
13
 
23
 
! Отговори
истина преди 4 години
Според мен първо трябва да се забранят колите с десен волан,тъй като дават предпоставка за ПТП,после са дизелите и то старите,защото пушат като *** и замърсяват,най-добре като опция е бензина и газта,която замърсява най-малко,а за нея няма никакви облекчения поне в данъка.Не може бай Минчо да слага крадена нафта от камиони и локомотиви и да ми вика: ей го на,на дизел е най-евтино...ти карай на бензин!Обаче той главундера не прави сметка че си преебава двигателя и дюзите с некачествена нафта.
49
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До *** 37Обикновено на Рено и Мазда лизингодателя е един и същ, но това не е от значение. Можеш да върнеш кола и да вземеш през друг лизинг, но явно на теб тези неща са ти чужди и далечни.
48
0
 
10
 
! Отговори
дам преди 4 години
До ХъмммТова са глупави клишета приятел ! Тука си прав за големите градове, останалта част на Германия е съвсем различна.Бачкал съм там в такива малки градчета и мога да ти кажа, че истинските немци си ползваха колите само за работа (30 км) и магазини основно и си поддържаха доста добре.Виждал съм как румънци идват с автовозите и им ги купуват.Ако човек знае какво и къде да търси, можеш да си намериш немски автомобил 14-15 годишен на реални 200 хилки, спокойно.
47
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Крайно време е да се вземат мерки и да се наложат санкции над тези коли. Не може Хасан от долно нанагорнище да пуши та се не види след него и да е в движение.
46
16
 
9
 
! Отговори
Мнение преди 4 години
Имам опит с всички горива и мнението ми е следното.Да, дизела преди 2010-та е гаден и смърди, това го знае всеки, който е ставал сутрин рано за работа с такъв дизелов мотор, особено ако го подгрява в гараж.Бензинов автомобил си струва само тогава, когато въпросният автомобил е върхово изпълнение за модела, тоест наистина мощна кола с голям двигател и хубав звук.Дори и сега имам кола на ГАЗ и мога да кажа, че не съм фен на Газта, това е все едно да имаш още един двигател и допълнителни проблеми.
45
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дизелът не е на мода у нас,защото Фолксваген прибра колите си за претопяване,а другите марки не можеш да ги пипнеш.За българинът всичко което е по-сносно,евтинко и върши добра работа,е на мода.Традиционният българин така пари за фукане няма да даде.Той винаги гледа да не се мине,и да не настине.Всъщност новите,натруфени и скъпи коли не са на мода.Радвам се на такива новини,те показват националните ни черти както са ги описвали пътеписци и пътешественици преди 200-300-1000 години.Ще оцелеем пак.
44
3
 
16
 
! Отговори
Хъммм преди 4 години
в Европа дори да ползваш колата само за да идеш до магазина и обратно ще врътнеш 15хил км, да не говорим ако живееш в по-голям град и имаш деца, тук като цяло кола от 2007-2009-та на под 220 хил км не можеш да намериш и дори и тях никой не ги подарява.
43
6
 
47
 
! Отговори
Хахах преди 4 години
Високо образованите хора с добри професии в България търсят автомобил до 5000лв защото повече не могат да си позволят!Мислят че със това напълно се разбива на пух и прах илюзията за просперитета и икономическия разтеж по времето на режима на Бойко Борисов.Уж гонихме американците, а стинахме африканците.
42
2
 
18
 
! Отговори
Наблюдател до 43 преди 4 години
Много си прав. Имам познат дето скоро купи кола ФВ произведена 2006 г. от България и я препродаде на автощъща с горница. Та колата на километраж показва 180 000 км, а понеже от икономия не са я върнали както трябва , може да се види , че е на 470 000 км. Та познайте тоз от автокъщата как с мазна усмивка ще ви убеждава, че колата е на реални километри.
41
0
 
16
 
! Отговори
До смешник 37 преди 4 години
До АнонименОбясни как караш 2-3 години Рено връщаш го и купуваш нова Мазда от друг лизингодател.
40
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 35На 150000 км. ти я продава търговеца , а иначе сигурно е на 450000 км и затова имаш ядове след 20 000. Двигателите на някои марки автомобили карат до 500000 без проблем.
39
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Миналата година някаква дръжка на микрофон правеше репортаж за шофиране при зимни условия.На един паркинг някакъв автомобилен състезател ръчкаше колата и обясняваше какво се прави на хлъзгав път при предно предаване.Накрая дръжката на микрофон мъдро заключи:така се прави с предно.А със задно всичко е на обратно.Никой нищо не разбра.Тук е нещо подобно.